Група "Гости"
Ви увійшли як Гость 
     


Статистика

Каталог статей

Головна » Статті » Соц. реабіл. дітей–інвалідів

Інформація про діяльність Коростишівського центру соціальної реабілітації дітей- інвалідів в 2013 році
Інформація про діяльність Коростишівського центру соціальної реабілітації дітей- інвалідів в 2013 році

    Виконуючи державну Програму , відповідно до Закону України "Про  реабілітацію інвалідів  в Україні", наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 13.02.2007 року № 48  "Про затвердження Типового положення  про центр соціальної реабілітації дітей- інвалідів " розпорядженням голови Коростишівської адміністрації Житомирської області було створено Коростишівський центр  соціальної реабілітації дітей- інвалідів, який розпочав свою діяльність 01 червня 2011 року.
    Коростишівський центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів  створено на базі  громадської організації центр ранньої медико- соціальної реабілітації дітей- інвалідів та молоді, який  функціонував в районі   з 1997 року. Центр  був створений  для дітей, які за станом здоров’я   не можуть відвідувати діючі заклади освіти.
   Центр  використовує в своїй діяльності  поєднання різних  методик з соціальної,  психологічної, педагогічної  та фізичної реабілітації: методика Мейтленда, метод Бобат, Войта терапія, методики Марії Монтесорі, Біляченко О.В, Комарової Л.В, Полякової Т.В, Цвєткової Л.С, ігрова терапія, арт- терапія, корекційно- розвиваючий комплекс: адаптація "Лого", комп'ютерні розвиваючі програми по психології, дефектології, логопедії, програма "Даун Синдром",Масаж при ДЦП, ЛФК при ДЦП, сегментарний масаж, масаж для зняття тонусу мязів, вправи на координацію рухів.
На кожну дитину, згідно з індивідуальною програмою реабілітації та обстеження, складається індивідуальний  план  реабілітації, що включає комплекс реабілітаційних заходів, враховує діагноз дитини, її психофізичний розвиток, індивідуальні особливості  та можливості , а також стан сім"ї в цілому , відносини між членами  сім"ї  дитини - інваліда. В нас працюють  досвідчені спеціалісти:  вчитель- дефектолог вищої категорії, логопед  Горай Л.В, фізичний реабілітолог Бойко О.Ю, практичний психолог Аліксійчук В.В.  Вони використовують  різновікові програми за нозологіями, новітні реабілітаційні, психокорекційні, та корекційно- педагогічні методики.

    Вчитель - дефектолог.   Корекційно- педагогічну роботу  спрямовує на корегування вад кожної дитини зокрема.  В першу чергу звертається увага на  розвиток пізнавальної сфери (пам"яті, мислення, уяву, сприймання, мовлення та  комунікативну функцію, розвиток мілкої моторики рук.
    В  корекційно- логопедичній роботі звертається увага га розвиток  слухового та зорового приймання , розвиток фонематичного слуху, імпресивного мовлення, виховання загальних мовних навичок.
     Активна робота проводиться по  формуванню активного словника дитини, граматичної будови мовлення, розвиток діалогічного мовлення. В залежності від патології  проводиться корекція вимови звуків.  Дітям з дизартрією проводиться  логопедичний масаж. Перед кожним заняттям обов"язково проводиться  артикуляційна гімнастика. Велику допомогу при автоматизації звуків мають мультимедійні засоби. Дітям подобається працювати і це дає вагомий результат у виправленні мовленєвих вад.
 


    Фізичну  реабілітацію  надано 12 дітям з порушенням опорно- рухового апарату. Було застосовано  систему заходів спрямованих на  вироблення і застосування  комплексів фізичних вправ і заходів на різних етапах реабілітації. Заходи проводилися в три етапи.
     Перший  - вступний ( адаптація до фізичних навантажень)
     Другий -  основний, третій - закріплюючий.
   Проводилися  масажі: лікувальний, релаксуючий, сегментарний та масаж при ДЦП; лікувальна фізкультура ( вправи на тренування рівноваги,  вправи з координації рухів,коригуючі вправи, пасивні , вправи на  поліпшення рухливості в суглобах та ін.
    Програма фізичної реабілітації  побудована  з урахуванням  фізичних можливостей дітей. На протязі фізичної реабілітації  були досягнуті  позитивні зміни:
- зниження гіпертонусу м"язів,
- поліпшення рухливості в суглобах
- поліпшення координації рухів та рівноваги
- розширення загальної  рухової активності дитини.

   




   Практичний психолог центру  здійснює психологічну реабілітацію за системою заходів, яка передбачає  проведення психодіагностики, психологічної корекції, консультування та психологічне прогнозуванн. Діти- інваліди з психофізичними порушеннями та їх родини потребують постійної психологічної допомоги. У практиці психолога  не є виключенням  вирішення  тільки однієї певної проблеми дитини, вслід виникає наступна. Хвора дитина може частково подолати один із своїх недоліків, але така дитина переважно має ще дуже багато комплексів, вад, порушень у розвитку. Тому  таким дітям потібна постійна увага та допомога  кваліфікованих спеціалістів.


Соціальна реабілітація направлена  на  навчання дитини-інваліда основним соціальним навичкам (особиста гігієна, самообслуговування, пересування,  опанування навичками захисту власних прав та інтересів,  виховання культури поведінки, самодисципліни, вміння володіти собою в складних життєвих ситуаціях,
самоаналізу та отримання навичок позитивного сприйняття себе та оточуючих, навичок спілкування.  
Для  дітей  проводимо культурні заходи. Навчаємо орієнтуватися  в навколишній обстановці, правильно сприймати її стан. Розвиваємо навички використання інформації (знаки дорожнього руху, телефон, годинник, гроші).Формуємо у дитини вміння  концентрувати увагу, контролювати рухову активність.
     
 
   Реалізуючи завдання, визначені Законами України "Про  реабілітацію інвалідів в Україні", "Про соціальні послуги" щодо забезпечення права  дітей - інвалідів  на соціальну реабілітацію та адаптацію Коростишівський центр соціальної реабілітації дітей- інвалідів  проводить  відповідну роботу .
   З початку 2013 року направлення для забезпечення реабілітаційними послугами  отримали 19 дітей.  Крім того, троє дітей завершували курс реабілітації по направленням 2012 року.
  Послуги надаються  згідно затвердженого графіку занять. При  цьому  враховуються      потреби отримання  дитиною послуг у кількох спеціалістів. Графік погоджується з батьками. Проводиться   щоденний контроль  за  отриманням кожною дитиною реабілітаційних послуг
    За 10 місяців 2013 року  центром надано 1607 послуг. З них :

Педагогічна корекції            -         425
Психологічна корекція         -         388
Фізична реабілітація (ЛФК,масаж)   649
Соціальна                                 -   145
(соціально-побутова,соціально-
середовищна,соціально- культурна)
Категорія: Соц. реабіл. дітей–інвалідів | Додав: Rom@ (2013-11-05)
Переглядів: 994 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Державні інтернет ресурси


Прогноз погоди