Група "Гости"
Ви увійшли як Гость 
     


Статистика

Каталог статей

Головна » Статті » Новини управління

УВАГА! ВАЖЛИВО! Щодо державної підтримки незахищених верст населення під час оплати житлово-комунальних послуг

Головним механізмом забезпечення соціального захисту населення в умовах підвищення цін та тарифів на житлово-комунальні послуги є Програма житлових субсидій, яка гарантує малозабезпеченим громадянам стабільність витрат на оплату житлово-комунальних послуг незалежно від зміни вартості послуг.

Розмір субсидії визначається як різниця між розміром платежу за житлово-комунальні послуги в межах норм споживання з урахуванням пільг, які надаються відповідно до чинного законодавства, й обсягом визначеного Кабінетів Міністрів України обов’язкового платежу.

Через програму житлових субсидій держава компенсує сім’ям, що складаються лише з непрацездатних громадян, а також сім’ям, у складі яких є діти, інваліди І або ІІ групи і середньомісячний сукупний дохід яких на одну особу в розрахунку на місяць не перевищує прожиткового мінімуму, витрати на оплату житлово-комунальних послуг у межах норм споживання, що перевищують 10% сукупного доходу. Іншим сім’ям компенсуються відповідні витрати, що перевищують 15% сукупного доходу.

З метою посилення соціального захисту найбідніших верст населення у зв’язку з підвищенням цін і тарифів на комунальні послуги постановою Кабінетів Міністрів України від 05.04.2014 р. №83 «Про посилення соціального захисту населення в умовах підвищення цін і тарифів на комунальні послуги» (набирає чинності з 1 липня 2014 р.) передбачено надання населенню компенсації додаткових витрат на оплату послуг газопостачання, централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води у зв’язку з підвищенням цін і тарифів на послуги.

Право на отримання компенсації матимуть сім’ї, в яких середньомісячний сукупний дохід за попередні шість місяців не перевищував величини прожиткового мінімуму для сім’ї, що визначається як сума прожиткових мінімумів для кожного члена сім’ї відповідно до його належності до основних соціальних і демографічних груп населення. До складу сім’ї належать особи , зареєстровані в житловому приміщенні (будинку).

Такий прожитковий мінімум сім’ї визначатиметься окремо для кожної сім’ї залежно від складу.

Якщо будь-хто з працездатних членів сім’ї надає інформацію про відсутність доходів за будь-який місяць протягом періоду, за який визначається сукупний дохід, до розрахунку береться дохід такого члена сім’ї на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Установлено такі прожиткові мінімуми (з 1 січня 2014 р.):

- для дітей віком до шести років – 1032 грн.;

- для дітей віком від шести до 18 років – 1286 грн.;

- для працездатних осіб – 1218 грн.;

- для осіб, які втратили працездатність - 949.

Приклад. У житловому приміщенні проживає сім’я, що складається з двох працездатних осіб та двох дітей (одна дитина віком до шести років, друга- від шести до 18 років).

Розрахуємо прожитковий мінімум цієї сім’ї:

1218 грн. х 2 особи + 1286 грн. + 1032 грн. = 4754 грн.

Таким чином, якщо ця сім’я буде мати середньомісячний дохід за попередні шість місяців, що дорівнює або менший за 4754 грн. на місяць, така сім'я матиме право на компенсацію додаткових витрат на оплату послуг газопостачання, централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води у зв’язку з підвищенням цін і тарифів на послуги.

Компенсація розраховуватиметься як різниця між розміром плати за комунальні послуги в межах норм споживання (з урахуванням пільг та житлових субсидій) після підвищення цін і тарифів на комунальні послуги та розміром відповідного платежу, який сім’я сплачувала до зміни цін і тарифів на комунальні послуги. При цьому застосовуються норма володіння чи користування загальною площею житла та норми споживання комунальних послуг, з урахуванням яких призначається субсидія.

Для призначення компенсації до органу соціального захисту населення за місцем реєстрації заявник подаватиме заяву, довідку про склад зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої в житловому приміщенні (будинку), за формою, затвердженою наказом Мінпраці України від 27.08.2004 р. № 192 (крім довідок про розмір пенсії та соціальної допомоги) та пред’являтиме паспорт.

З метою організації роботи щодо призначення компенсації на запит органів соціального захисту населення житлово-експлуатаційні організації, житлово-будівельні (житлові) кооперативи, обєднання співвласників багатоквартирного будинку та підприємства, що надають комунальні послуги (далі – підприємства), подаватимуть у п’ятиденний строк з дня надходження запиту таку інформацію:

- про середньомісячний розмір плати за фактично спожиті комунальні послуги в межах норм споживання (з урахуванням пільг та субсидій, які надавалися відповідно до законодавства) до зміни цін і тарифів на житлово-комунальні послуги – окремо для опалювального та неопалювального періодів;

- розмір плати за комунальні послуги виходячи з фактичного обсягу середньомісячного споживання комунальних послуг у попередньому періоді в межах норм споживання (з урахуванням пільг, які надаються відповідно до законодавства) після зміни цін і тарифів на комунальні послуги – окремо для опалювального та неопалювального періодів.

Одержавши відповідну інформацію про розмір платежів сімї до та після підвищення цін і тарифів, орган соціального захисту населення в десятиденний строк проводитиме розрахунок компенсації.

При цьому розмір компенсації розраховуватиметься окремо для кожного виду комунальних послуг в опалювальний, неопалювальний періоди, а також у неповні місяці опалювального періоду пропорційно до кількості днів опалювального періоду в таких місяцях.

Компенсація розраховуватиметься з місяця звернення за її наданням до завершення опалювального періоду 2014-2015 рр. Якщо звернення за наданням компенсації надійде від заявника протягом трьох місяців з дня набрання чинності Порядком призначення і надання поселенню компенсації додаткових витрат на оплату комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів на послуги (1 липня 2014 р.), на бажання заявника компенсація може бути призначена з травня 2014р.

Після ухвалення рішення про надання компенсації орган соціального захисту населення інформує про це заявника через надіслання повідомлення, в якому зазначається розмір компенсації для кожного виду комунальних послуг в опалювальний, неопалювальний періоди, а також у неповні місяці опалювального періоду та період надання такої компенсації.

Компенсація щомісяця перераховуватиметься органом соціального захисту населення підприємствам, що надають комунальні послуги, і зараховуватиметься на особові рахунки заявника.

Порядком передбачено, що надання компенсації припинятиметься в таких випадках:

за поданням підприємства, якщо заявник не оплачує комунальних послуг (крім випадків, пов’язаних із затриманням виплати заробітної плати, пенсії тощо, яке підтверджується відповідними документами), - з місяця, в якому надійшло таке подання. Подання вноситься підприємствами органам соціального захисту населення до 10 числа місяця, що настає за тим місяцем, в якому виникли такі обставини;

якщо заявник приховав або свідомо подав недостовірні дані про доходи та склад осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), що вплинули на встановлення права на компенсацію і визначення її розміру, внаслідок чого йому було надміру перераховано суму компенсації, - з місяця, в якому виявлено порушення;

у разі переїзду сім’ї в іншу місцевість та настання обставин, що унеможливлюють надання компенсації (зокрема смерть одинокої особи), - з місяця, що настає за тим, в якому відбулися зміни;

за заявою одержувача компенсації – з місяця, що настає за місяцем подання відповідної заяви.

Якщо надання компенсації припинене у зв’язку з тим, що заявник не оплатив спожитих комунальних послуг, він набуває права на одержання компенсації з місяця, що настає за місяцем подання документів, що підтверджують погашення заборгованості, що виникла за період одержання компенсації.

Слід також зазначити, що з метою контролю зо інформацією, яку заявники надаватимуть для призначення компенсації, органи соціального захисту населення мають право робити запити та у строк до 10 календарних днів з дня надходження відповідного запиту безоплатно отримувати від органів доходів і зборів, територіальних органів Пенсійного фонду України,  інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування інформацію, потрібну для перевірки достовірності даних, отриманих від заявника.

При цьому сума компенсації, перерахованої надміру внаслідок свідомого подання заявником документів з недостовірними відомостями, повертається ним на вимогу органу соціального захисту населення.

Якщо заявник добровільно не повернув надміру перерахованої суми компенсації, питання про її стягнення органи соціального захисту населення вирішують у судовому порядку.

Таким чином, очікується, що вжиті урядом заходи нададуть можливість забезпечити соціальний захист найменш захищених категорій населення під час оплати житлово-комунальних послуг.

 

Начальник відділу грошових
виплат і компенсацій управління праці
та соціального захисту населення                                                                         Лариса Березняк

Категорія: Новини управління | Додав: Rom@ (2014-04-17)
Переглядів: 620 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Державні інтернет ресурси


Прогноз погоди