Основними завданнями управління є: - забезпечення у межах своїх повноважень додержання законодавства про працю, зайнятість, трудову міграцію, загальнообов'язкове державне соціальне страхування, пенсійне забезпечення, соціальний захист та соціальне обслуговування населення, у тому числі громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; - удосконалення форм і засад соціального партнерства, організація співробітництва місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з профспілками та організаціями роботодавців; - здійснення нагляду за додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) та виплати пенсій органами Пенсійного фонду України; проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи; - призначення та виплата соціальної допомоги, компенсацій та інших соціальних виплат, встановлених законодавством, надання субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива; - розроблення та організація виконання комплексних програм поліпшення соціального обслуговування інвалідів, пенсіонерів, одиноких непрацездатних громадян похилого віку та всебічне сприяння в отриманні ними соціального обслуговування та соціальних послуг за місцем проживання; - сприяння створенню умов для безперешкодного доступу інвалідів до об'єктів соціальної інфраструктури, направлення інвалідів та дітей-інвалідів до реабілітаційних установ та навчальних закладів системи соціального захисту населення (районного значення); - забезпечення виплати передбачених законодавством компенсацій та допомоги громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; - виконання функцій головного розпорядника коштів місцевого бюджету на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенції з державного бюджету; - сприяння органам місцевого самоврядування у вирішенні питань соціально-економічного розвитку відповідної території. Управління відповідно до покладених на нього
завдань: 1)
забезпечує здійснення заходів, спрямованих на посилення мотивації до
праці, удосконалення її організації, оплати та нормування; 2) аналізує ситуацію в
соціально-трудовій сфері на відповідній території, стан укладення колективних
договорів на підприємствах, в установах та організаціях; сприяє організації
переговорного процесу між сторонами соціального партнерства, надає їм організаційно-методичну
допомогу; забезпечує у межах своїх повноважень додержання законодавства з
питань колективно-договірного регулювання соціально-трудових відносин,
розв'язання колективних трудових спорів (конфліктів); проводить реєстрацію,
веде облік, забезпечує зберігання оригіналів колективних договорів, змін та
доповнень до них; 3) вивчає стан використання
робочої сили, аналізує розвиток процесів, які відбуваються
на ринку праці та у сфері професійної освіти; координує діяльність структурних
підрозділів районної держадміністрації, пов'язану з розробленням та виконанням
територіальної програми зайнятості населення; сприяє підприємствам, установам
та організаціям незалежно від форми власності та підпорядкування в організації
професійного навчання кадрів на
виробництві; 4) забезпечує діяльність
комісії у справах альтернативної (невійськової) служби та комісії з розгляду
питань, пов'язаних з наданням статусу учасника
війни; 5) здійснює державний
контроль за додержанням законодавства про соціальний захист та соціальне
обслуговування населення, своєчасною виплатою заробітної плати, запровадженням
підприємствами всіх форм власності мінімальних державних гарантій з оплати
праці, а також за наданням працівникам пільг і компенсацій, передбачених
законодавством; 6) забезпечує соціальний
захист працівників, зайнятих на роботах з шкідливими та важкими умовами праці,
вживає заходів до якісного проведення атестації робочих
місць; 7) організовує в межах своєї
компетенції роботу з надання пільг пенсіонерам, інвалідам, ветеранам війни та
праці, одиноким непрацездатним громадянам, забезпечує надання населенню
субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг,
придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового
палива; 8) аналізує стан виконання
комплексних програм, здійснення заходів соціальної підтримки малозабезпечених
верств населення, надання встановлених законодавством пільг соціально
незахищеним громадянам та подає голові районної держадміністрації пропозиції з
цих питань; 9) забезпечує надання
відповідно до законодавства державної допомоги сім'ям з дітьми, державної
соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, інвалідам з дитинства та
дітям-інвалідам, особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам, а також
інших видів державної допомоги; 10) здійснює відповідно до
законодавства грошові компенсації інвалідам на бензин, ремонт і технічне
обслуговування автомобілів та на
транспортне обслуговування, а також
вартості санаторно-курортного лікування деяким категоріям громадян; 11) здійснює нагляд за
додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) та виплати
пенсій органами Пенсійного фонду
України; 12) забезпечує цільове
використання бюджетних асигнувань, передбачених
на соціальний захист населення та соціальне
обслуговування; 13) організовує роботу
головних державних соціальних інспекторів та державних соціальних
інспекторів; 14) видає відповідні
посвідчення ветеранам війни, праці та іншим категоріям
громадян; 15) сприяє громадянам в
одержанні документів, необхідних для призначення окремих видів допомоги; 16) сприяє веденню
персоніфікованого обліку у системі загальнообов'язкового державного пенсійного
страхування; 17) проводить інвентаризацію
особових справ і особових рахунків осіб, які одержують допомогу, в
установленому законодавством порядку; 18) формує банк даних інвалідів,
подає пропозиції органам
місцевого самоврядування щодо потреби у
комунальних реабілітаційних установах для інвалідів та
дітей-інвалідів; 19) організовує
матеріально-побутове обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці, їх санаторно-курортне
лікування, забезпечує інвалідів в установленому порядку транспортними засобами,
засобами пересування та
реабілітації; 20) координує та
здійснює організаційно-методичне забезпечення територіального центру
соціального обслуговування (надання соціальних
послуг); 21) подає в установленому
порядку пропозиції щодо встановлення піклування над повнолітніми дієздатними
особами, які за станом здоров'я потребують
догляду; 22) забезпечує у разі потреби
влаштування до будинків-інтернатів (пансіонатів) громадян похилого віку,
інвалідів та дітей-інвалідів, надає допомогу в організації роботи зазначених
установ та закладів; 23) бере участь у роботі
державних комісій з прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом
об'єктів; 24) сприяє благодійним,
релігійним організаціям, громадським
об'єднанням, установам та організаціям недержавної
форми власності, окремим громадянам у наданні соціальної допомоги та соціальних
послуг інвалідам, ветеранам війни та праці, громадянам похилого віку, а також
іншим особам, які перебувають у складних життєвих
обставинах; 25) сприяє підготовці, перепідготовці та підвищенню
кваліфікації працівників соціальної
сфери; 26) підтримує функціонування
апаратно-програмних засобів управління у складі єдиної інформаційної мережі
Мінпраці, а також єдине комп'ютерне інформаційне і телекомунікаційне
середовище; 27) організовує і проводить
консультації, розглядає звернення
громадян, підприємств, установ та організацій з
питань, що належать до його компетенції, вживає відповідних
заходів до усунення причин, які викликають
скарги; 28) роз'яснює громадянам положення
нормативно-правових актів з питань, що належать до його
компетенції; 29) інформує населення з
питань, що належать до його компетенції, через засоби масової
інформації; 30) в установленому порядку
формує базу даних Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають
право на пільги, та веде їх персоніфікований
облік; 31) формує та підтримує в
актуальному стані базу даних одержувачів усіх видів соціальної
допомоги; 32) забезпечує на
відповідному рівні реалізацію міжнародних проектів із соціальних
питань; 33) організовує роботу з
визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи, та забезпечує відповідно до законодавства їх соціальний
захист; 34) подає пропозиції до
проектів регіональних програм із соціального
захисту громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи; 35) бере участь у розгляді
проектів контрактів, які укладаються з керівниками суб'єктів господарювання, що
належать до сфери управління районної державної
адміністрації; 36) вживає заходів до
соціального захисту бездомних громадян
та осіб, звільнених з місць
позбавлення волі, утворення та розвитку мережі закладів
та установ, що надають послуги цим громадянам, контролює
якість надання ними соціальних послуг, подає районній держадміністрації
пропозиції з цього питання; 37) сприяє волонтерським
організаціям та окремим волонтерам у наданні допомоги соціально незахищеним
громадянам; 38) організовує в межах своєї
компетенції надання громадянам соціальних послуг, в тому
числі платних, суб'єктами, що надають соціальні послуги, забезпечує призначення
та виплату компенсацій фізичним особам, які надають
соціальні послуги, координує та контролює діяльність
зазначених суб'єктів; 39) подає пропозиції районній
державній адміністрації та органам місцевого самоврядування під час формування
проекту відповідного місцевого бюджету щодо передбачення коштів у складі
видатків на фінансування місцевих програм соціального захисту та соціального
забезпечення на компенсацію фізичним особам, які надають соціальні
послуги; 40) у межах компетенції
організовує роботу з визначення потреби громадян у
соціальних послугах, забезпечує їх планування та визначає обсяг видатків
з відповідного місцевого бюджету на надання таких
послуг. Завантажити документ
|