Група "Гости"
Ви увійшли як Гость 
     


Статистика

Каталог статей

Головна » Статті » Відділ допомог

Про зміни в законодавстві щодо призначення житлових субсидій
   Протягом останніх років відбулися зміни в законодавстві щодо призначення житлових субсидій населенню.  
   Головним механізмом забезпечен­ня соціального захисту населення під час оплати житлово-комунальних послуг є Програма житлових субси­дій, яка гарантує малозабезпеченим громадянам стабільність витрат на оплату житлово-комунальних послуг незалежно від зміни вартості послуг. Житлові субсидії населенню на­даються відповідно до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкоду­вання витрат на оплату житлово-ко­мунальних послуг, придбання скрап­леного газу, твердого та рідкого піч­ного побутового палива, затвердже­ного постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.95 р. № 848 (у ре­дакції постанови від 22.09.97 р. № 1050, далі — Положення).  
  Сім'ї, яким призначено житлову субсидію, сплачують за житлово-ко­мунальні послуги в межах норм воло­діння чи користування загальною площею житла та нормативів корис­тування комунальними послугами — 15% середньомісячного сукупного доходу, а сім'ї непрацездатних гро­мадян — 10%. Спрощено порядок звернення гро­мадян за субсидіями. Для призна­чення цієї державної допомоги слід подати лише заяву, декларацію про доходи та майновий стан, довідки про доходи (крім довідок про пенсії та соціальну допомогу). З метою подальшого підвищення ефективності Програми житлових субсидій Кабінетом Міністрів України 6 липня 2011 р. було ухвалено поста­нови № 728 «Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Мініс­трів України від 27 липня 1998 року № 1156» та № 774 «Про удоскона­лення порядку призначення та на­дання населенню субсидій для від­шкодування витрат на оплату житло­во-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідко­го пічного побутового палива». Постановою Кабінету Міністрів України від 06.07.2011 р. № 728 під­вищено соціальні гарантії з оплати житлово-комунальних послуг для сі­мей з дітьми або інвалідами. З 1 січня 2012 р. у разі призначен­ня житлової субсидії сім'ї, до складу яких входять діти або інваліди І, II груп і дохід яких на одну особу не досягає прожиткового мінімуму, сплачують за житлово-комунальні послуги 10% середньомісячного су­купного доходу (раніше такі сім'ї сплачували 10%, якщо дохід на одну особу не перевищував 50% прожит­кового мінімуму).
   Постановою Кабінету Міністрів України від 06.07.2011 р. № 774, яка набрала чинності з 23 липня 2011 р. (з дня опублікування), запроваджено подальше спрощення умов призна­чення житлових субсидій та врегу­льовано деякі найбільш проблемні питання, які впливали на можливість малозабезпечених родин оформити субсидію.
  У зв'язку із змінами в законодав­стві щодо призначення житлових субсидій населенню, які відбулися протягом останніх років, Міністер­ство соціальної політики, Міністер­ство фінансів, Міністерство еконо­мічного розвитку і торгівлі, Мініс­терство регіонального розвитку, бу­дівництва та житлово-комунального господарства і Міністерство енер­гетики та вугільної промисловості України наказом від 03.10.2012 р. № 621/1091/1046/502/773(зареєс­трований у Міністерстві юстиції України 29.10.2012 р. за № 1807/22119) унесли зміни до Ме­тодики надання населенню житло­вих субсидій, затвердженої нака­зом Міністерства праці та соціаль­ної політики, Міністерства економі­ки, Міністерства фінансів України, Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики, Міністерства енергетики України, Державної акціонерної холдингової компанії «Укргаз» від 15.04.98 р. № 58/45/91/73/51/23/10-538, за­реєстрованим у Міністерстві юсти­ції України 15.06.98 р. за № 379/2819 (далі — Методика), ви­клавши її в новій редакції.
   Ці зміни набирають чинності з дня офіційно­го опублікування названого наказу. Методика розроблена з метою за­безпечення цільового використання бюджетних коштів на надання насе­ленню щомісячної адресної безго­тівкової субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-кому­нальних послуг (утримання будинків і споруд та прибудинкових терито­рій, централізоване постачання хо­лодної й гарячої води, водовідве-дення, газо- та електропостачання, централізоване опалення, вивезен­ня побутових відходів), а також один раз на рік субсидії готівкою на при­дбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового пали­ва (далі — житлові субсидії) через установлення єдиного порядку при­значення та розрахунку житлових субсидій.  
   Методика встановлює єдиний по­рядок призначення та розрахунку житлових субсидій відповідно до умов Положення та постанови Кабі­нету Міністрів України від 27.07.98 р. № 1156 «Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твер­дого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової суб­сидії» і застосовується під час надан­ня житлових субсидій управліннями праці та соціального захисту насе­лення районних, районних у містах Києві та Севастополі державних ад­міністрацій, структурними підрозді­лами з питань праці та соціального захисту населення виконавчих орга­нів міських, районних у містах (у разі їхнього створення) рад. Крім цього, в додатку до Методики наведено приклади розрахунку суб­сидій на оплату житлово-комуналь­них послуг та придбання скраплено­го газу і твердого палива для різних умов та варіантів.
  Житлові субсидії призначаються за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні по­слуги, скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо за встановленими нормами спожи­вання з урахуванням пільг, які на­даються відповідно до чинного за­конодавства, й обсягом визначено­го Кабінетом Міністрів України обо­в'язкового відсотка платежу. В окремих випадках за рахунок коштів, передбачених для надання субсидій, виходячи з конкретних об­ставин, органами праці та соціально­го захисту населення за рішеннями районних, районних у містах Києві і Севастополі державних адміністра­цій та виконавчих органів міських і районних рад або комісій, які ними утворюються, житлові субсидії при­значаються, зокрема:
•  на збільшену понад норму за­гальну площу житла (в межах фак­тичної загальної площі житла);
•  у разі повторного (якщо після закінчення  попереднього  строку надання житлової субсидії минув не більш як один рік) подання довідок про відсутність доходів в окремих працездатних громадян, зареєс­трованих у житловому приміщенні (будинку), або якщо середньомі­сячний розмір доходів залишаєть­ся меншим від неоподатковуваного мінімуму доходів громадян;
•  якщо в житловому приміщенні (будинку)   зареєстровані   праце­здатні громадяни працездатного віку, які не працювали і не навчали­ся в загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закла­дах І—IV рівнів акредитації за ден­ною формою навчання та не були зареєстровані в службі зайнятості населення як такі, що шукають ро­боту,  протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення за призначенням житлової субсидії;
•  у разі звернення особи, яка за­реєстрована в житловому примі­щенні (будинку), сплачує за житло­во-комунальні послуги,  але не є уповноваженим  власником  (спів­власником) житла, наймачем дер­жавного та громадського житлового фонду, членом житлово-будівельно­го кооперативу, власником (спів­власником) житлового приміщення.  
   Житлова субсидія за заявою гро­мадянина призначається:
— для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних по­слуг
— на шість місяців, починаючи з місяця подання (відправлення) заявником заяви про її призначен­ня чи перерахунок;
— придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побуто­вого палива
— один раз на кален­дарний рік;
— придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побуто­вого палива та відшкодування ви­трат на оплату житлово-комуналь­них послуг
— один раз на кален­дарний рік, при цьому субсидія на оплату житлово-комунальних по­слуг розраховується з місяця звер­нення за її призначенням до кінця поточного року;
— відшкодування витрат на опла­ту житлово-комунальних  послуг, якщо плата за опалення (централі­зоване опалення, опалення при­родним газом або електроенер­гією) проводиться лише в опалю­вальний період або за двоставко-вим тарифом при централізовано­му опаленні,
— на опалювальний період починаючи з місяця звер­нення за її призначенням;
— придбання скрапленого газу та на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг за на­явності централізованого опалення або опалення електроенергією
— один раз на календарний рік, при цьому субсидія на оплату житлово-комунальних послуг розраховуєть­ся з місяця звернення за її призна­ченням до кінця поточного року.    
  Якщо в житловому приміщенні (будинку) зареєстровані і прожива­ють тільки пенсіонери, які не працю­ють, та інші непрацездатні громадя­ни, джерелом існування яких є лише доходи від особистого селянського господарства, пенсія та інші соці­альні виплати, житлова субсидія на бажання призначається на 12 міся­ців. Про збільшення доходу або змі­ну у складі зареєстрованих у житло­вому приміщенні (будинку) осіб одержувач такої житлової субсидії обов'язково інформує органи праці та соціального захисту населення. Житлова субсидія призначається починаючи з місяця подання (від­правлення) заяви за умови, що ві­домості, викладені в заяві, підтвер­джені в установленому порядку протягом місяця з дня подання (відправлення)заяви.
   В окремих випадках, як виня­ток, житлові субсидії можуть призначатися: з дня виникнення права, але не більш ніж за три місяці до місяця звернення за призначенням житло­вої субсидії,
— якщо громадяни, зареєстровані в житловому примі­щенні (будинку), не змогли своє­часно звернутися за призначенням житлових субсидій з незалежних від них причин (відрядження, хво­роба, смерть близької людини то­що), що підтверджується відповід­ними документами; з початку опалювального періо­ду
— за умови звернення із заявою про призначення житлової субсидії протягом двох місяців після його початку.   
   У разі затвердження нових тари­фів і цін на житлово-комунальні по­слуги, скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо житло­ві субсидії призначаються протя­гом трьох місяців з часу підвищен­ня розміру платежів. Рішення про призначення(непри-значення) житлової субсидії ухва­люється протягом 10 днів після по­дання заяви та отримання відомос­тей, потрібних для її призначення. Органи праці та соціального за­хисту населення для розрахунку житлових субсидій застосовують: - норми споживання природного газу населенням у разі відсутності газових    лічильників,    визначені постановою Кабінету Міністрів України від 08.06.96 р. № 619 «Про затвердження норм споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників»;  
- норми споживання електро­енергії населенням, визначені по­становою Кабінету Міністрів Украї­ни від 01.12.95 р. № 959 «Про вста­новлення тимчасових норм спожи­вання населенням електроенергії та природного газу, на оплату яких надається субсидія»;
- нормативи користування жит­лово-комунальними послугами, за­тверджені відповідними органами виконавчої влади й органами міс­цевого самоврядування в межах їх­ніх повноважень та згідно із зако­нодавством. Норма володіння чи користуван­ня загальною площею житла та нормативи користування кому­нальними послугами встановлю­ються виходячи з 21 м2 на наймача і кожного зареєстрованого в жит­ловому приміщенні (будинку) та додатково 10,5 м2 на всіх зареєс­трованих у цьому приміщенні.
  Громадянам, які проживають в однокімнатній квартирі, житлова субсидія призначається на загаль­ну площу житла незалежно від роз­міру квартири. Якщо заявник, що перебуває в шлюбі, проживає окремо від чоло­віка (дружини) сам або з неповно­літніми дітьми, на яких не одержує аліментів (за рішенням суду або за домовленістю), і є уповноваже­ним власником, співвласником або наймачем житла, на якого (яку) відкрито особовий рахунок, житлова субсидія призначається лише на норму володіння чи ко­ристування житловою площею без урахування додаткових 10,5 м2 на сім'ю.
   Якщо разом із заявою про призначення житлової субсидії подаються відомості про виплати на утримання неповнолітніх дітей, які не можуть бути меншими, ніж установлено законодавством, житлова субсидія надається на за­гальних підставах.   Для призначення житлової суб­сидії громадянин, який звертаєть­ся за її призначенням (далі — заяв­ник), подає органу праці та соці­ального захисту населення такі документи:  
-  заяву за формою, затвердже­ною наказом Міністерства соціальної політики України від 22.02.2012 р. № 96 «Про затвердження форми Заяви про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій, субсидій та пільг», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.03.2012 р. 
-  декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соці­альної допомоги, за формою, за­твердженою наказом Міністерства праці та соціальної політики Украї­ни від 22.07.2003 р. № 204, зареєс­трованим  у  Міністерстві  юстиції України 13.08.2003 р. за № 709/8030 (далі — декларація);  
- довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої в житлово­му приміщенні, з числа тих осіб, які враховуються під час надання житлової субсидії, за формою, за­твердженою   наказом   Міністер­ства праці та соціальної політики України від 27.08.2004 р. № 192, зареєстрованим   у   Міністерстві юстиції України 04.11.2004 р. за №1409/10008. Заявник, звертаючись до органу праці та соціального захисту насе­лення, пред'являє паспорт або ін­ший документ, що посвідчує особу. Зазначені документи можуть бути надіслані поштою до органу праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації заявника. На запит органів праці та соціаль­ного захисту населення відомості для нарахування житлових субсидій подають:  
- про склад зареєстрованих у житлових приміщеннях — житлово-експлуатаційні організації або інші органи, визначені місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; в сільській місцевості — сільські (се­лищні) ради;  
- забезпеченість громадян жит­ловою площею та комунальними послугами за формами, затвер­дженими Радою міністрів Авто­номної Республіки Крим, обласни­ми, Київською і Севастополь­ською міськими державними адмі­ністраціями, — житлово-експлуа­таційні організації, житлово-буді­вельні (житлові) кооперативи, об'єд­нання співвласників багатоквар­тирного будинку та організації, що надають житлово-комунальні  по­слуги, у п'ятиденний строк з дня отримання   запиту   (такі   форми обов'язково мають містити харак­теристику житла,  перелік житло­во-комунальних послуг, які надаю­ться  заявникові,   їхню  загальну вартість та вартість кожної з по­слуг,  на  які  надається  житлова субсидія, з урахуванням пільг,  а також їхню вартість за встановле­ними нормами споживання);  
- фактичне витрачання за попе­редній період газу, води, електрич­ної та теплової енергії за наявності засобів обліку — організації, які на­дають ці послуги.  
   Для нарахування житлових суб­сидій можуть використовуватися відомості про доходи та розміри платежів у вигляді списків, довідок, даних на технічних носіях ін­формації, одержаних від Пенсій­ного фонду України, служб зайня­тості населення, житлово-експлуа­таційних та інших підприємств й організацій. Після закінчення строку отри­мання житлової субсидії громадя­ни повинні підтвердити право на призначення субсидії на наступний період.  
  Якщо обсяг витрачання води, теп­ла, газу або електроенергії вимі­рюється засобами їхнього обліку, в разі підтвердження права на отри­мання житлової субсидії на наступ­ний строк обов'язкова частка плати (15 чи 10% середньомісячного су­купного доходу) зменшується на 2%, але не більш ніж на 6% відпо­відно за кожні 10% зменшення за­гальної суми вартості фактично ви­користаних послуг у попередньому періоді (включаючи вартість послуг, які не вимірюються засобами обліку) порівняно із сумою їхньої вартості в попередньому періоді за встанов­леними нормами споживання.  
  Зменшення розміру обов'язкової частки плати за житлово-кому­нальні послуги проводиться лише в разі повторного підтвердження права на призначення житлової субсидії за умови, що з часу закін­чення попереднього строку надан­ня житлової субсидії минув не більш як один рік.  
Категорія: Відділ допомог | Додав: Rom@ (2013-02-20)
Переглядів: 3260 | Теги: Субсидії, зміни, призначення, житлово-комунальні послуги, закон | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Державні інтернет ресурси


Прогноз погоди